الثلاثاء، 2 سبتمبر 2008

حب 2008 حب تيك اواى

كان يفكر تحتمس كثير فيما سيحدث غدا ... فهو يريد ان يرتبط بفتاه جميله عرفها عن طريق الصدفه عندما اتت الى بلدته ... جمالها لفت انتباه الجميع فوجها الطفولى البرىء يجعل كل من ينظر اليها يشعر بالسعاده والراحه وكأنه لا يريد من الدنيا شيء , كان تحتمس قد قرر انه سوف يصارحها غدا بحبه لها ورغبته فى الارتباط بها وجلس طول الليل يفكر كيف يبدأ معها الحديث ومن طول التفكير نام تحتمس وهو لم يحدد كيف تكون البدايه
استيقظ تحتمس صباحا ليذهب الى عمله وكل تفكيره ينحصر فى كيفية مفاتحتها فى موضوع الارتباط

تحتمس : اةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة مش قادر اقوم طول الليل سهران وفى الاخر ماوصلتش لاى حاجه .... يا ريتنى كنت نمت بدرى
سامى : ايه يابنى بتكلم نفسك ماتوطى صوتك طيب عايزين ننام
تحتمس : يابختك نايم لحد الضهر مانت اجازه وبصوت خافت يا بختك كمان مش بتحب زيى .... يااااااه الساعه بقت 8 اتأخرت اوىىىىىىىىىىى يا دوب اغسل وشى علشان افوق شويه
سامى : يا سيدى قلتلك ماتتكلمش وطى ام صوتك ده مش عارف انام منك ماتغسل وشك ولا عنك ماغسلته انا مالى
تحتمس : خلاص اسكت مش حاتكلم تانى بس حاغسله .....
يا ترى لما سما تشوفنى النهارده حاتقول عليا ايه بشكلى ده انا محتاج انام على الاقل 4 ساعات كمان علشان افوق يييييييييييييييه المهم مش هى حاتقول عليا ايه اننا اللى حاقولها ايه
اوك متهيالى الموضوع حايكون سهل مش عارف انا ليه مصعبه اوى كده

انا اول ما اشوفها اسلم عليها واقولها .... انتى النهارده جميله اوى اكتر من اى يوم ... صح كده هى دى البدايه ... اكيد هى حاترد عليا وتقولى شكرا يا تحتمس او حتى تقول يرسى ماهى لازم تدلع شويه
يااااااااااااااااااااه اخيرا وصلت للبدايه طيب بعد ماتقولى ميرسى اقولها ايه تانى بس ... اه صح اقولها انا معجب بيكى
طيب افرض يا تحتمس ماقدرتش تقولها كده حاتعمل ايه ..... يعنىى ايه مش حاقدر مانا لازم اقول امال حافضل كده كل يوم مانمش واقعد افكر فى اللى حاقوله بكره

تششش تش تتشششششششششششششش
سامى : انت يابنى بتعمل ايه جوا كل ده بتغسل وشك الساعه بقت 9 اطللللللللع
تحتمس : يا نهار زى بعضه 9 ده انا اتاخرت اوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى حاضر حاضر طاااالع
اهوطلعت يا اخى ادخل
سامى : انت اتاخرت على شغلك
تحتمس : وانت مالك هو انت كمان حتحاسبنى كفايه الكلمتين اللى حاسمعهم فى الشغل
انا الحق البس هدومى وانزل اخد تاكسى بسرعه علشان ماسمعليش كلمتين

انا البس القميص الابيض ده علشان اليوم يبيض شويه وكمان حايخلى شكلى حلو اكيد سما بتحب اللون الابيض
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
صحيح دى مش بتحب الابيض خالص انا فاكر مره انها كانت بتشترى علبة مناديل وطلبت من البياع اى لون غير الابيض
يبقى البس القميص الازرق على البنطلون الاسود ده ..... ولا بلاش الاسود مش ناقصه
الافضل البس البدله الكحلى دى صح كده هى البدله علشان ابقى شيك واول ما اكلمها توافق عالطول ......
سما حبيبتى جايلك والنهارده حايكون اسعد يوم فى حياتك لما تعرفى انى عايز ارتبط بييكى
سامى : انت لسه هنا الساعه بقت 9 ونص انت مش ناوى تروح شغلك
تحتمس : دلوقتى 9 ونص يا نهااااار لا طبعا رايح وسع وسع خلينى انزل

تحتمس : تاكسسسسى .... تاكس .... تاكسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسى
ياسطى انت مش واخد بالك ولا ايه انا بشاورلك تاكسسسسسسى ايوه ياسطى استنى استنننننى المعادى معاك
ايه يا عم حاركب وانت ماشى مش تقف
سائق التاكسى : يا عم اركب وخلصنى خلينا نطلع انت لسه حاتلك
تحتمس : ايه حاتلك دى انت مش شايف انا لابس ايه
سائق التاكسى : لابس ايه ياعنى بدله من اللى بتتباع على الارصفه تعرف تسكتتتتتتتت وماسمعش صوتك تانى فاهم ولا انزلك
تحتمس : فاهم فاهم خلاااص ...... اه لو ماكنتش متاخر كنت بهدلتك
سائق التاكسى : بتقول ايه
تحتمس : بقولك شكلك راجل طيب ومحترم باين على وشك والله ... اه والله حتى شوف الاحترام
سائق التاكسى : اه افتكرتك بتقول حاجه تانيه
تحتمس : لا ولا تانيه ولا تالته بقولك ايه يا سطى لو انا اتقدمت اخطب بنتك حاتوافق عليا صح
سائق التاكسى : بنت مين يا جدع انت .... انت حاتستعبط ولا ايه
تحتمس : لا والله مش بستعبط انا بتكلم جدا
سائق التاكسى : وانت تعرف بنتى منين يا جدع
تحتمس : ماعرفهاش ولا عمرى شفتها بس اكيد بنت اصول طالعه لابوها
سائق التاكسى : بصوت خافت الراجل ده يا اما مجنون يا اما بيفهم اوى مانا صحيح واضح عليا الاحترام امال ايه
بقولك ايه مش تعرفنى الاول على نفسك
تحتمس : انا تحتمس من الجيزه
سائق التاكسى : تحتمس مين يالا انت حاتستعبط تانى ناقص تقولى توت عنخ امون
تحتمس : لا انا اسمى كده تحتمس
سائق التاكسى : وبتشتغل ايه يا سى تحتمس
تحتمس : موظف فى شركة ملابس
سائق التاكسى : ومرتبك كام ان شاء الله
تحتمس : انا مرتبى 700 جنيه
سائق التاكسى : بسسسسسسسسس ده انت كده حاتكلفنى كتير
ماشى زى بعضه كل الشباب كده الايام دى
عندك شقه يا تحتمس
تحتمس : لا ماعنديش
سائق التاكسى : امال حاتتجوز فين
تحتمس : ممكن اتجوز فى شقه العيله مؤقتا لحد ما ربنا يفرجها
سائق التاكسى : كمان مرتبك 700 جنيه وشقه العيله وبدله من على الرصيف
تحتمس : ده مؤقتا
سائق التاكسى : بصوت خافت وبعدين بقى البت شكلها مابينلهاش جواز اوديه على البيت وخلاص واهو نجربه كام شهر فى الخطوبه نفع يكمل مانفعش خلاص
يالا نروح على شبر ونقعد فى البيت توكلت على الله
ماشى يا تحتمس يابنى انا موافق وان شاء الله ممكن اساعدك كمان مانت زى ابنى برضه
تحتمس : انا متشكر اوى ربنا يخليك
انت رايح فين كده احنا طريقنا المعادى
سائق التاكسى : رايح على بيتنا فى شبرا اهو تشوف فتحيه بنتى ونقعد نتفق على رواقه
تحتمس : واشوف فتحيه بنتك ليه
سائق التاكسى : انت مش قلت عايز تخطبها
تحتمس : اناااااااا ايه اليوم اللى باين من اوله ده
سائق التاكسى : ايييييييييييه مااااااااااااالك انت نااااوى ترجع فى كلامك ولا ايه ده نهارك باين عليه زى وشك تعالى هناااااااااااااا خددددد
تحتمس : استنى بس لا طبعا مش حارجع بس انا دلوقتى رايح الشغل اول ما ارجع اجيلك
سائق التاكسى : لا دلوقتى والشغل ماجتش من يوم كلمهم من عندى فى البيت وخده اجازه
تحتمس : بس كده ماينفعش انا لازم اروح الشغل
سائق التاكسى : بقلك اييييه قلتلك حانروح على البيت بلاش رغى كتير ماتوجعش دماغى والا والله اكسرلك دماغك النهارده
وبعدين اهى فرصه تشوفك بالبدله اللى انت لابسها دى صحيح تعبانه بس برضه بدله
اسكتتتتت ماسمعش صوتك تاااااااانى
تحتمس : بصوت خافت اعمل ايه دلوقتى وسما حبيبتى اللى مستنيانى علشان تكون اسعد انسانه فى العالم لما تعرف انى عايز اخطبها
خلاص انا اروح معاه واعمل نفسى اتفقت واقله عنوانى وتليفونى غلط وانزل ويبقى اليوم عدى وخلاص
تحتمس : خلاص يا عمى انا موافق اجى معاك النهارده واشوف فتحيه ربنا يوفق
سائق التاكسى : اهو كده ماكان من الاول لازم يعنى تخلينى اطول ايدى عليك
عموما ماتزعلش افتكرتك بتلعب بيا ... اصل انا اللى يلعب بيا اقطم رقبته . اقتله
تحتمس : ربنا يستررررررررررر
سائق التاكسى : اهو البيت انزل يالا ولا اقولك اوعى تنزل لما انزل انا الاول احسن تزوغ
تحتمس : حاضر
سائق التاكسى : يالا تعالى معايا البيت اهو
يا فتحييييييييه افتحى يا بت يا فتحيييييييييييييييييييييييه
فتحيه : ايوه ايوه انت ليه رجعت بدرى اوى كده
سائق التاكسى : ادخلى يابت البسى حاجه عدله جبتلك عريس
فتحيه : عريس هو فين ده
سائق التاكسى : اهو تعالى يا تحتمس ادخل
فتحيه : تحتمس هاهاهاهاها
تحتمس : ايوه ادخل فين ........ هى دى فتحيه
سائق التاكسى : اه ايه رايك بقى
تحتمس : بصوت خافت دى زى القمر هو انا حالاقى عروسه زى دى فين تانى وابوها موافق على كل حاجه انا ماضمنشسما توافق على ظروفى دى يالا مش حاضيع ده انا شكلى حاحبهااا اوىىىىىىىى
تحتمس : رايى هو انا ليا راى بعد رايك مواااااافق
سائق التاكسى : وانتى يا فتحيه ايه رايك
فتحيه : يابا انا لسه صغيره
سائق التاكسى : صغيره ايه بطلى الكلام ده يالا على البركه الخميس الجاى خطبتكم فين امك يا بت ...... زغرطى با ام فتحيه

هناك 6 تعليقات:

tarek alghnam يقول...

اخى الكريم
كل سنه وحضرتك بخير
والى الله اقرب
اول مرة ازور مدونتك ماشاء الله عليك
لو الجواز كدة بسشهوله مكنش حد غلب
بس استمتعت بحوارك وسردك
تقبل تحياتى
واتمنى التواصل

يوميات مواطن مصرى يقول...

الجواز ليس بسهوله ولكنها قسوه الحياه

yoyo يقول...

تقبل اعجابى للمدونة بشكل عام وبالبوست بشكل خاص

كتابتك جميلة جدا وتدخل القلب بسهولة وطريقتك فى السرد فى منتهى الروعة

جوازة كدا ببلاش ولا كانت على البال ولا على الخاطر زى ما يكون ابو فتحية ما صدق بقى هههههههههههههههه اهوا اى عريس والسلام مبدا البت تستر بقى ونطمن عليها اغلب الناس بقت بتفكر كدا بس ظروف الحياة اللى احنا عايشينها يعنى هى الناس لاقية تاكل لما هتتجوز بقى

بس يالا زعرطى يا ام فتحية وادبس يا تحتمس هههههههههههههههههه

بوست فى منتهى الجمال

وانا بشكر الصدفة اللى عرفتك بمدونتى المتواضعة لكى اتشرف بمعرفتك مدونتك الاكثر من رائعة
تحياتى
يويو

يوميات مواطن مصرى يقول...

شكرا اوى يا يويو على زيارتك مدونتى وتعليقك الجميل
فى ناس مابتصدق تلاقى عريس
زى مانتى قلتى اهو البنت تتستر

مقاطعـــــــــــــون يقول...

جزاك الله كل خير وتسلم
الزواج فعلا اصبح عمله نادره وهذا ماهو الا سخريه من الواقع
ادعم حمله مقاطعون...
قالوا عنها سلاح الضعفاء!!؟
قالوا عننا اننا لا نملك رؤيه شامله للحياه!!؟؟
قالوا ان العرب يستفيدون من ورائها!!؟؟
فهل نقبل ما تعطينا اسرائيل من حسنات؟؟
مقابل رصاصه!!؟
ندفع ثمنها بزجاجه مياه غازيه نشربها
تقتل بها اسرائيل طفلا فلسطينيا جديدا او ترمل امرأه او تيتم طفلا
هل هذا هو المراد..!!؟؟

Unknown يقول...

والله الواحد مبقي عارف مين الظالم ولا المظلوم البنت ولا الولد
لما الواحد يبقي عنده شقه وشغلانه في الحكومه يتقدم للناس ويتكلم بطريقه انا اهوه ان كان عجبكم والي خلقك خلق غيرك

ولو هي وهو معاه او مهوش تتنظ عليه وكانها السفيره عزيزه

الواحد بقي حاسس ان الكل بقي ..مش عارفه اقول ايه مصالح؟ ساعات بنظلمها معانا! بس الي متاكده منه ان معدش حد بيتقي ربنا في حد
ممكن اكون بعدت عن الموضوع بس اهوه كله بيصب في نفس الاطار

اهوه كان يخطب واحده ولاقي غيرها الي ترضي بيه
يمكن هنا هو مصرحاش بس يمكن هيا كانت فعلا مستنياه

بس في الواقع بيحصل اكتر من كده اعرف ناس الفرجه علي خلق الله ديه غيه
اقول ايه غير داين تدان

اول مرور ليا علي المدونه واقول موضوع اقري وطولت عليك
السلام عليكم